Zoznámte sa so zakladateľom spoločnosti Rituals

Chcete sa dozvedieť viac o mužovi, ktorý stojí za značkou Rituals? Raymond Cloosterman, zakladateľ a generálny riaditeľ, je dynamická osobnosť so zaujímavým príbehom. Sadli sme si s ním, aby sme zistili, ako to všetko začalo a kde nachádza inšpiráciu.

Rituals: Rituals: holandský časopis vás nazval pánom Dokonalým, americký Vanity Fair vás označil za holandskú verziu Jamesa Bonda. Aký dokonalý ste v skutočnosti?

Raymond: "Podľa mňa celkom dokonalé (smiech nahlas). Spýtajte sa mojej ženy na to isté a obávam sa, že dostanete úplne inú odpoveď. Je to naozaj veľmi lichotivé, ale nikto nie je dokonalý. Ak niečo, tak by som sa mal volať pán perfekcionista. Keď budujete globálnu značku, akou je Rituals, musíte sa snažiť o dokonalosť: po celý čas, každý deň. A musíte to robiť s vášňou a zdravou dávkou posadnutosti. Tak to aspoň vidím ja. V Rituals radi vytvárame krásne veci, ktoré pomáhajú premeniť každodennú rutinu na výnimočné momenty. V skutočnosti sa však všetko musí zhrnúť: parfumy, výrobky, dizajn, predajne, služby a zážitky. ak to všetko dokážeme a udržíme, naša misia je úspešná.“

Rituals: Ako veľmi je pre vás dôležitý vzhľad?

Raymond: Vzhľad je pre mňa dôležitý, ale nie je to všetko. Určite sa rada dobre obliekam a vyzerám dobre. A nosenie toho nového obleku mi dodáva sebavedomie. Ale vzhľad je oveľa viac ako len fyzické atribúty.“ Je to to, čo niekto vyžaruje. Prirodzene ma priťahujú ľudia, ktorí sú optimistickí a kreatívni, pretože ma doslova nabíjajú energiou. Nakoniec je to všetko o tom, čo je vo vnútri. Nikdy však nie je na škodu urobiť skvelý dojem svojím vzhľadom.“

Rituals: Kde čerpáte inšpiráciu pre svoju tvorbu?

Raymond: "Inšpiráciu nachádzam v cestovaní a tiež v spoznávaní iných kultúr, stretávaní nových ľudí a návštevách maloobchodných predajní v každom kúte sveta. Som pravdepodobne jeden z mála chlapov, ktorí skutočne radi nakupujú. Čo je vlastne dôležitá súčasť mojej práce; rozpoznávať, čo sa ľuďom páči a čo je trendy. Aby som sa udržal na vrchole, musím lepšie ako ktokoľvek iný rozumieť tomu, čo naši zákazníci chcú. A najlepšia časť mojej práce je, že to môžem realizovať s tímom veľmi talentovaných ľudí.“

Rituals: Kde začať a ako sa dostať ku konečnému výsledku?

Raymond: "Väčšina našich výrobkov je inšpirovaná starovekými obradmi. Keď objavíme nový tradičný obrad, o ktorom si myslíme, že stojí za to, aby sme sa oň podelili s ľuďmi, začneme dôkladne skúmať každý jeho aspekt. Ktoré ingrediencie používali a prečo? Ako postupovali pri svojich obradoch?“ A tak ďalej. Tieto ingrediencie potom predstavíme našim parfumérom a spoločne ich pretavíme do moderného radu luxusných výrobkov.

Motivuje nás však aj moderná doba. Uvedomili sme si napríklad, že ľudia strávia veľa času a peňazí výberom a navrhovaním novej kuchyne a potom si kúpia v supermarkete nie príliš dobre vyzerajúce mydlo na ruky, ktoré pri návšteve priateľov narýchlo hodia do skrine. Cítili sme, že by sme to mohli urobiť lepšie, a urobili sme to. Navrhli sme elegantný rad výrobkov, ktoré sa na kuchynskej linke nezmestia.“

Rituals:  Do akej miery sa podieľate na vývoji nových produktov?

Raymond: "V našom oddelení inovácií pracuje silný tím ľudí a ja sa na ňom veľmi podieľam, pretože je to jeden z mojich najobľúbenejších aspektov mojej práce: pomáhať pri vytváraní a navrhovaní produktov a podnikov. Som nadšený pre spoločnosť Rituals a pre všetkých ľudí.“ ktorí v to veria a snažia sa niečo zmeniť prostredníctvom špeciálnych produktov a zážitkov. Viem, že nezmeníme svet, ale rád by som veril, že prispievame k tomu, aby sme v tomto odvetví niečo zmenili.“

Rituals: Ako kreatívna sila značky musíte mať súbor postupov, ktoré sami dodržiavate. Chceli by ste niektoré z nich vymenovať?

Raymond: "Som muž so silnými návykmi. Bol som vychovaný v myšlienke, že na maličkostiach záleží. Preto praktizujem každodenné veci, ktoré robí väčšina ľudí: holím sa, ráno si dám šálku Earl Grey, z času na čas relaxujem.“ A vždy si dám pohár bieleho vína, keď prídem domov z práce. V duchovnejšej rovine, keď s rodinou cestujeme do zahraničia, vždy sa snažíme nájsť niekde starý kostol, aby sme za niekoho zapálili sviečku. Je to malá chvíľa zamyslenia; vďačnosť za to, čo máme, a uvedomenie si, čo máme dať.“